Certyfikaty i inne formalności
Autorem artykułu jest dywyn
Obowiązek udania się do urzędu w celu załatwienia jakiejś sprawy, zazwyczaj nie kojarzy nam sie zbyt dobrze. Stanie w kolejce i bieganie "od okienka do okienka" to rzeczywiście nic przyjemnego. Procedury, formalności, papiery, dokumenty - nikt tego nie lubi, a jednak rzeczy te są nieuniknione w wielu sytuacjach.
Wielu ludziom różnego rodzaju formalności wydają się zbędne. Musimy je załatwiać przy praktycznie każdej czynności, gdzie mamy do czynienia z urzędnikami państwowymi. Sprawy związane z edukacją, małżeństwem, a nawet budową domu – to wszystko wymaga od nas „biegania” po urzędach i załatwiania różnego rodzaju zaświadczeń, zezwoleń i rozporządzeń. Wielogodzinne wypełnianie podań i wniosków może być naprawdę męczące, dlatego wygodnym rozwiązaniem jest wynajęcie fachowców, którzy zrobią to za nas.
Oczywiście, nie w każdej sytuacji jest możliwe. Niemniej jednak, w niektórych przypadkach, obecność specjalisty jest nawet konieczne. Jest tak między innymi wtedy, gdy potrzebny jest nam certyfikat energetyczny. Może go bowiem sporządzić tylko osoba do tego uprawniona, a więc posiadająca odpowiednie wykształcenie lub ukończony kurs. Jest to o tyle dobre, że przynajmniej o tę jedną rzecz nie musimy zatroszczyć się samemu. Zatrudniony fachowiec samodzielnie określi i naniesie wszystkie dane niezbędne do tego, by świadectwo energetyczne zostało zaakceptowane przez odpowiedni urząd.
Niektóre formalności mogą rzeczywiście sprawiać wrażenie niezbyt potrzebnych. Jednakże świadectwo charakterystyki energetycznej budynku, zwane potocznie certyfikatem lub po prostu świadectwem energetycznym, jest niezbędnym dokumentem. Określa bowiem ilość energii, która w ciągu roku zostanie zużyta przez dany budynek. Zanim ta informacja nie zostanie potwierdzona, żaden obiekt nie może zostać oddany do użytkowania. Warto więc zawczasu zająć się najpilniejszymi sprawami, jeśli chcemy uniknąć opóźnień.
---Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz