wtorek, 31 maja 2016

W jaki sposób zapewnić bezpieczeństwo podczas remontu na drodze?

W jaki sposób zapewnić bezpieczeństwo podczas remontu na drodze?


Autor: Artelis - Artykuły Specjalne


W naszym kraju stan dróg nie jest najlepszy. Wręcz przeciwnie - wiele osób sądzi, że Polska może się "pochwalić" jednymi z najgorszych nawierzchni w krajach naszego kontynentu. Może to być prawdą, ale nie da się zaprzeczyć, że ekipy remontowe właściwie cały czas nad tym pracują.


Jeśli nie kładą całkowicie nowych dróg, to łatają dziury na tych, które są użytkowane na co dzień. Trzeba pamiętać, że remonty na drogach wymagają odpowiednich urządzeń i ekwipunku, aby zapewnić bezpieczeństwo nie tylko robotnikom, ale także użytkownikom jezdni.

Bezpieczeństwo i higiena pracy

Podczas tak zwanych robót drogowych pracownicy ekip remontowych są narażeni na duży hałas. Generują go nie tylko przejeżdżające obok samochody, ale przede wszystkim maszyny używane podczas pracy. Dlatego każdy z robotników powinien być wyposażony w odpowiedni osprzęt, niwelujący hałas z zewnątrz. Przy jego mniejszym natężeniu dobrze jest używać stoperów do uszu, wytworzonych z pianki poliuretanowej. Takie zatyczki dzięki swojej elastyczności dopasują się do każdego ucha, skutecznie chroniąc je przed głośnymi dźwiękami. Przy umiarkowanym i większym hałasie, na przykład podczas kucia nawierzchni młotem pneumatycznym, trzeba już zaopatrzyć się w ochronniki słuchu, wyposażone w szerokie pierścienie uszczelniające. Jedną z firm, która oferuje sprzedaż artykułów BHP, jest Ramirent. Przedsiębiorstwo posiada 42 oddziały na terenie całego kraju.

Jak zapewnić bezpieczeństwo podczas remontu na drodze?

Aby zapewnić bezpieczeństwo uczestnikom ruchu drogowego i kierowcom trzeba przede wszystkim dobrze oznakować remontowany odcinek drogi. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego ogrodzenia nie tylko wydzieli się miejsce remontu, ale także ochroni przed osobami trzecimi, które często szukają drogi na skróty. Takie przenośne ogrodzenia można wynająć na określony czas od przedsiębiorstwa Ramirent. Również robotnicy powinni być odpowiednio oznakowani, aby w szczególnych przypadkach móc pracować również po zapadnięciu zmroku. W takim wypadku należy wyposażyć się nie tylko w charakterystyczne kaski, ale również kamizelki z elementami odblaskowymi, aby uniknąć wypadku na drodze. Mimo odpowiednich oznakowań dróg i ostrzeżeniach mówiących o zmniejszeniu dozwolonej prędkości jazdy, wielu kierowców wciąż ma problem z dostosowaniem się do tego. Dlatego drogowcy muszą wymyślać nowe sposoby, dzięki którym niejako będą egzekwować przestrzeganie przepisów. Taką metodą są nowoczesne tymczasowe progi zwalniające. Nie powodują one już typowego wybicia pojazdu, ale wywołują efekt akustyczny, co niejako zmusza kierowcę do zmniejszenia prędkości.

Bezpieczeństwo i higiena pracy są bardzo bezpieczne. Nie obowiązują jedynie na magazynach czy w zamkniętych zakładach pracy, ale także na drogach podczas ich remontów. W takiej sytuacji trzeba jednak zapewnić bezpieczeństwo nie tylko samym pracownikom, ale również osobom postronnym.


Praktyczna i dobra wiedza w sieci - Artelis.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czynniki wpływające na atrakcyjność działek podmiejskich

Czynniki wpływające na atrakcyjność działek podmiejskich


Autor: Robert Wąsik


Czy to pod inwestycję, czy z zamiarem wybudowania domu całorocznego dla własnej rodziny, działki podmiejskie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Nie wszystkie jednak powinny. Oto krótki poradnik dla osób, które szukają najbardziej skondensowanej wiedzy.



  • Komunikacja. Nawet jeśli nie zamierzasz pracować w mieście, to możliwość w miarę szybkiego dotarcia do jego centrum może być bardzo przydatna choćby ze względu na wakacyjne podróże czy choćby okazjonalne wyjście do kina. Przy przeglądaniu ofert nieruchomości warto więc zwrócić uwagę na położone w pobliżu drogi, szczególnie krajowe (jedno lub dwucyfrowe numery, np. 7 czy 50), a także wojewódzkie (trzycyfrowe na żółtych tablicach). Podpowiedź – dobrze, jeśli będą miały parzyste i nieparzyste numery (odpowiednio będą wówczas prowadziły w kierunku wschód-zachód i północ-południe). Oczywiście drogi te nie powinny znajdować się tuż przy granicy nieruchomości, bo to by było niekomfortowe.

  • Otoczenie. Nawet jeśli nie lubisz spacerów po lesie, bliskość większych zadrzewień jest wskazana, ponieważ reguluje to mikroklimat i doskonale wycisza. Nie wyciszają natomiast jeziora, ale działkę przy jeziorze lub rzece chciałby mieć chyba każdy choćby ze względu na widoki, jakie będzie można podziwiać z okna. Warto tylko dodać dla jasności, że zadrzewienie, aby działało jak klimatyzator, musi być spore – powierzchnia lasu nie powinna wynosić mniej niż 150 ha, natomiast jezioro będzie „turystyczne” od mniej więcej 10 ha, choć i mniejsze przyciągają latem sporo ludzi.

  • Gwarancja wolnej przestrzeni. Sam fakt, że wokół działki znajdują się lasy, krystalicznie czyste jeziora czy kwieciste łąki jest atutem, ale dopiero gwarancja, że za rok czy dwa też będą cieszyły oko ma naprawdę duże znaczenie. A taką gwarancję może dać bezpośrednia bliskość parku krajobrazowego lub obszaru chronionego krajobrazu albo przynajmniej strefa bezpośredniej ochrony ujęcia wody pitnej (choć ta ostatnia na bardzo niewielkim obszarze). Działki zlokalizowane w takich miejscach są szczególnie atrakcyjne.

Podsumowanie

Sprawdza się stan prawny, sprawdza się kwestie techniczne, sprawdza się komunikację – zawsze jest jeszcze jakiś argument za tym, żeby się przyjrzeć bliżej, bo nie wszystkie działki podmiejskie są warte swojej ceny – warto wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę, aby radość z inwestycji trwała jak najdłużej.


Nieruchomości pod Warszawą

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Dlaczego warto mieszkać poza miastem?

Dlaczego warto mieszkać poza miastem?


Autor: Robert Wąsik


Dezurbanizacja to zjawisko polegające na migracjach z centrów miast na ich obrzeża. Można zastanawiać się nad znaczeniem dla społeczeństwa, ale warto spojrzeć na wszystko bardziej ludzkim okiem – dlaczego tak wiele osób decyduje się na wyprowadzkę poza miasto?


Nie wszędzie jest równie dobrze

Warto, skoro już mowa o dezurbanizacji, zauważyć, że nie wszędzie zachodzi ona w równie szybkim tempie. Zdecydowanie najwięcej ludzi opuszcza Warszawę, ale już w mniejszych miastach ruch ten nie jest tak dobrze widoczny. Nie zależy to jednak, jak mogłoby się wydawać, od potencjału danego miasta, ale od tego, jak szybko rozwijają się jego obrzeża. Jednym z dominujących czynników jest tu komunikacja – im lepiej jest rozwinięta, tym mniej uciążliwe są np. dojazdy do pracy, ale to nie wszystko.

Co zyskują mieszkańcy przedmieścia?

Skoro już padł przykład Warszawy – obecnie jednym z najpopularniejszych kierunków migracji są tereny od 20 do 40 kilometrów od Janek. To znakomity przykład, który ilustruje, co może być magnetycznego we wsiach i niewielkich miasteczkach.

  • Cisza i spokój: choć odległość od Warszawy jest nieduża, cisza i spokój kontrastują z centrum miasta tak bardzo, jak to tylko możliwe. Pasy zieleni i położenie w bliskości, ale nie bezpośrednim sąsiedztwie szlaków komunikacyjnych zapewniają odpowiedni poziom intymności, jednocześnie nie odcinając wsi od centrum administracyjnego czy miejsc pracy w stolicy.

  • Niższe ceny działek: nieruchomości w okolicach podmiejskich są po prostu tańsze niż działki o podobnej powierzchni w bardziej popularnych okolicach w granicach administracyjnych stolicy lub w gminach ościennych. Oczywiście niektórzy podkreślają, że różnicę w cenie zakupu koniec końców i tak przeznacza się na dojazdy, ale to niekoniecznie prawda, a nawet jeśli – na początek przynajmniej potrzeba mniejszych środków i to też się liczy.

  • Możliwość odpoczynku po pracy: nie da się zrelaksować w okolicy zabudowanej betonem i zalanej asfaltem i to nie tylko intuicyjne, ale także naukowe wnioski. Sam fakt niedoboru zieleni destrukcyjnie wpływa na samopoczucie i może prowadzić do wielu problemów zdrowotnych. Wydaje się więc, że wyprowadzka z miasta jest działaniem, które może przynieść upragniony spokój.

  • Sympatię: jakoś tak się złożyło (a może po części wynika to również z powyższego punktu), że w mniejszych miejscowościach ludzie są przyjaźniej nastawieni, niż w samej Warszawie. Mniej stresu, to i więcej uśmiechu, i, co by nie mówić, mniej ludzi to także często mniejsze różnice zdań, dlatego, jeśli szuka się dobrego sąsiedztwa, raczej nie warto zostawać w najbardziej zaludnionych miastach.

Podsumowanie

Nie jest tak, że wieś jest odcięta od miasta i można tu tylko hodować kury albo uprawiać pole – miejscowości przy dużych miastach często są bardziej turystyczne niż rolnicze i niewiele jest w nich ze stereotypowego obrazu wsi – warto więc, przy planowaniu przeprowadzki, wziąć pod uwagę nieco większy dystans, bo to się może ze wszech stron opłacić.


Działki w Pniewach

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Używane płyty drogowe - pomysł na tanią drogę i nie tylko!

Używane płyty drogowe - pomysł na tanią drogę i nie tylko!


Autor: Jakub Świergiel


Płyty drogowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem - kupują je tak prywatni, jak i firmowi, czy publiczni inwestorzy. Ciekawe jest jednak to, że nie próbują zaoszczędzić na ich zakupie, a przecież mogą to zrobić w całkiem prosty sposób - skupując znacznie tańsze używane płyty drogowe.


Zakup używanych płyt drogowych to nie tylko oczywista oszczędność pieniędzy - za płyty używane można zapłacić o kilkadziesiąt procent mniej niż za nowe z fabryki. To także wysoce ekologiczne rozwiązanie, zgodne z ideą mówiącą o tym, że nie należy marnować niczego, co da się ponownie wykorzystać. Tylko do czego?

Nawet używane płyty drogowe można ponownie wykorzystać do ich klasycznych zastosowań. Umożliwiają one dosyć szybko i łatwo skonstruować twardą i równą jezdnię na praktycznie każdym podłożu. Sprawdzają się wtedy, gdy, nie ma pieniędzy na budowę drogi z nawierzchnią bitumiczną, a wszelkie inne formy utwardzenia gruntu okazują się nieefektywne. Mogą również funkcjonować w roli jezdni tymczasowych - na przykład na budowach czy przy objazdach robót drogowych.

To jednak nie jedyne ich zastosowania. Nawet delikatnie zniszczone używane płyty drogowe nadają się do wielu celów. Na przykład ponownego użycia w małej architekturze ogrodowej. Świetnie uzupełniają nowoczesne skalniaki i rabatki, ciekawie wyglądają na przydomowych tarasach i ścieżkach ogrodowych. Doskonale komponują się z minimalistycznymi elewacjami budynków i otoczeniem utrzymanym w miejskim stylu.

Skoro już o miejskim stylu mowa. Używane płyty drogowe można zastosować do budowy boisk sportów drużynowych (np. koszykówka, siatkówka), skwerków, placów zabaw, siłowni na świeżym powietrzu, bieżni i dróg dla rowerów oraz łyżworolkarzy. Betonowe płyty równie dobrze funkcjonują jako elementy konstrukcyjne kreatywnych ogrodzeń, czy mebli miejskich.

Używane płyty betonowe można ożywić na tysiące różnych sposobów, nadając im indywidualnego charakteru. Zyskają nowy, niepowtarzalny wygląd kiedy:

  • pomaluje się je na ciekawy, przyciągający wzrok, intensywny kolor farbą lub sprayem
  • przytnie się je do fantazyjnych, nietuzinkowych kształtów
  • podkreśli się ich spękania i uszkodzenia tak, aby wyglądały na efekt zamierzony
  • i wiele, wiele innych.

Używane płyty drogowe to tani i ekologiczny sposób na budowę utwardzonej jezdni praktycznie na każdym terenie, ale nie tylko. To również materiał, który można wykorzystać na inne sposoby - do konstrukcji małej architektury ogrodowej, ogrodzeń, miejsc w przestrzeni publicznej takich jak boiska czy skwerki... lista pomysłów jest praktycznie nieograniczona.


Skup oraz sprzedaż - używane płyty drogowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Czym wykończyć brzegi balkonu?

Czym wykończyć brzegi balkonu?


Autor: Darek Czerniakowski


Nieprawidłowa obróbka blacharska balkonu po kilku latach z pewnością skutkować będzie pojawieniem się korozji oraz stopniową destrukcją balkonu od krawędzi. Widząc to wielu użytkowników planujących remont lub budowę nowego balkonu zadaje sobie pytanie: czym wykończyć balkon, tak aby przetrwał on możliwie jak najdłużej?


Wykonanie prawidłowej obróbki blacharskiej jest trudne do wykonania. Powodów jest kilka. Jednym z nich jest mały spadek posadzki, który uniemożliwia prawidłowe odwodnienie. Jeżeli nawet kąt pochylenia posadzki jest prawidłowy, a dojdzie do korozji obróbki blacharskiej, nastąpi przedostanie się wody pod warstwę hydroizolacji, która z biegiem czasu ulegnie destrukcji.

Blachy używane do obróbki balkonu są wiotkie, wobec czego montując je do nierównego podłoża (występującego praktycznie na każdym balkonie lub tarasie) ulegają odkształceniom, co z kolei powoduje powstanie zastoisk wody. Nie wgłębiając się w szczegóły dochodzi do korozji elektromechanicznej. Taki efekt możemy zaobserwować na wielu balkonach.

Na przestrzeni lat zaczęto stosować różnego typu pod płytkowe zaprawy uszczelniające. Oczywiście jest to krok w przód jeżeli chodzi o hydroizolację, jednak trzeba wziąć pod uwagę zabezpieczenie antykorozyjne materiałów z którymi zaprawa ma kontakt. Okazuje się, że zaprawa może również mieć negatywny wpływ na okapnik balkonowy, którego skutkiem będzie powstanie korozji.

Wobec tych wszystkich aspektów czy istnieje jakiś sposób na skuteczne odwodnienie posadzki oraz trwałe wykończenie balkonu?

Rozwiązania są dwa. Decydując się na obróbkę blacharską należy zwrócić szczególną uwagę na to aby zamontować blachę na równym, suchym podkładzie oraz zastosować odpowiedni spadek. Okapnik blaszany powinien być zawsze mocowany pomiędzy dwoma warstwami papy, bowiem obecnie panuje błędne przekonanie iż jedna, gruba warstwa w zupełności wystarczy.

Drugim rozwiązaniem jest zastosowanie tzw. aluminiowych profili okapowych. Najlepsze profile na rynku są obustronnie powlekane warstwą poliestrową, która dodatkowo chroni je przed korozją. Modeli jest na tyle dużo, że można je zastosować do każdego rodzaju posadzki zarówno z odwodnieniem powierzchniowym jak i drenażowym.


profile do wykończenia balkonów i tarasów

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.