środa, 9 lutego 2011

Instalacja lub demontaż okien

Instalacja lub demontaż okien

Autorem artykułu jest malakretek



Choć wiele osób uważa, zę wybór konkretnego typu okien można zostawić an sotatnią chwilę, to niewiele osób zdaje sobie sprawę jak ważnym jest wybór odpowiedniej stolarki okiennej. Dylemat stolarka drewniana czy plastikowa istanieje od lat. Postaram się w tym artykule napisać coś więcej w tym temacie

Okna i markizyWymiana okien to bardzo poważna decyzja. Łączy się ona ze sporym remontem, wiele rzeczy trzeba wynieść z pokoju, potem wnieść, meble przykryć folią i jeszcze wykonać inne tym podobne prace ochraniające. Warto jednak przemęczyć się tydzień czy dwa, aby przez kolejne lata cieszyć się nowymi, ładnymi oknami. Nowe okna to jednak nie tylko estetyka, to przede wszystkim wysoka funkcjonalność. Nie od dziś wiadomo, że nowe okna pomagają zachować więcej ciepła w domu w zimne dni. W związku z tym zimą wydajemy mniej pieniędzy na ogrzewanie. Jest to także rozwiązanie bardziej ekologiczne, ponieważ nie marnujemy energii. Ale nowe okna łódź to także estetyka.

Jakie wybrać okna?

Mogą być plastikowe lub drewniane. Jak wiadomo, większość osób marzy o tych drugich, choć i te pierwsze okazują się bardzo ładne. Dzisiejsze okna, wykonane z plastiku, różnią się od tych sprzed kilkunastu lat. Są o wiele lżejsze, mają trwalsze mechanizmy. Oczywiście okna plastikowe firmy okna łódź są o wiele tańsze niż okna drewniane. Jedne i drugie mają swoich zwolenników i przeciwników. Jeśli chodzi o oszczędność energii, okna plastikowe na pewno mniej przepuszczają powierza z zewnątrz i na odwrót, przez co mogą bardziej ograniczyć koszty ogrzewania. Jeśli instalujemy okna w domu ogrzewanym w sposób pochłaniający spore wydatki, lepiej będzie zainstalować okna plastikowe. Jeśli ogrzewanie mamy tanie, nie ma to aż takiego znaczenia. Osoby, które same nie mają centralnego ogrzewania i same ogrzewają swój dom, powinny skusić się raczej na te okna, które wykonane są z plastiku.

Ogrzewanie centralne a nowe okna

W blokach, gdzie dominuje ogrzewanie centralne, a powierzchnie do ogrzania są mniejsze, możemy skusić się na okna drewniane bez ryzyka, że wydamy fortunę na ogrzewanie. Każdy, kto chciałby zmienić okna, a ma wątpliwości, jakie wybrać, powinien zgłosić się po poradę do firmy posiadającej wszystkie typy okien w swojej ofercie. Dodatkowo powinien poszukać w internecie informacji na temat instalacji rolety łódź. Taka firma na pewno dobrze doradzi, jakie okna wybrać, znając realia danego mieszkania, jego układ, powierzchnię, sposób ogrzewania i inne.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wózki widłowe. Charakterystyka.

Wózki widłowe. Charakterystyka.

Autorem artykułu jest Olga Woronkowa



Kompaktowe i szybkie wózki widłowe są niezdębnymi pomocnikami człowieka w budownictwie i pracy magazynowej. Na co warto zwracać uwagę przy wyborze?

Charakterystyki techniczne wózka widłowego
Wózek widłowe charakteryzuje się nie tylko ładownością, lecz również wysokością i typem masztu, maksymalnym rozmiarem podnoszonego ładunku. Maszty mogą być kilku typów:
• Duplex z dwoma sekcjami
• Duplex ze swobodnym wejściem. Dzięki dodatkowej trzeciej cylindrze powiększa się wysokość podnoszenia ładunku
• Triplex - maszt z trzema sekcjami
Najwyżej można podnieść ładunek za pomocą maszty typu triplex. Chociaż trzeba liczyć się z wagą ładunku: im cięższy ładunek, tym na mniejszą wysokość może go podnieść wózek. Dla każdego podnośnika istnieje swoja zależność wagi od długości maszt.
Rozmieszczenie centrum wagi ładunku na widłach
Przy zakupie techniki również trzeba brać pod uwagę rozmiary podnoszonego ładunku: gdzie konkretnie znajduje się centrum ciężkości (dystans do karetki). Im dalej znajduje się centrum, tym jest mniejsza ładowność wózku.
Opony dla wózka widłowego

opony_biale
Przy wynajęciu lub kupnie podnośnika warto zwrócić szczególną uwagę na opony. Istnieje dwa podstawowych rodzaje opon:
• super elastyczne
• pneumatyczne
Super elastyczne opony są jednorodne, stałe. Pneumatyczne są odpowiednikiem opon samochodowych. Pierwszy rodzaj jest droższy, za to służy o wiele dłużej, niż pneumatyczne. Przy stosunku ceny i jakości większość nabywców wolą opony super elastyczne. Te opony są idealne do powierzchni równych (asfalt, pomieszczenie), z kolei pneumatyczne opony są stosowane na nierównych powierzchni (na ulicach). Specjalnie dla prac magazynowych istnieją białe opony, które nie zostawiają po sobie śladów na podłodze.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Ogrzewanie kiedyś i teraz

Ogrzewanie kiedyś i teraz

Autorem artykułu jest kristoferion



Umiejętność rozpalenia i utrzyma nia ognia od najdawniejszych cza sów była człowiekowi niezbędna - ogień dawał ciepło, światło, które chroniło przed wieloma niebezpieczeństwami, a tak że możliwość gotowania wody i pożywienia.

Murowany piec z kominem i kanałami dymowymi rozwinął się z pierwotnego pa­leniska umieszczonego bezpośrednio na podłodze, w średniowieczu zastąpiły go le­pione z gliny piece kopułowe. Od XIV wie­ku weszły do użytku piece kaflowe, które w Skandynawii stały się charakterystycz­nym elementem wystroju wnętrz. Decydu­jący wpływ na ukształtowanie i sposób eks­ploatacji pieca miał rodzaj budulca (glina, kamień, żelazo) oraz dostępny opał.

Od wieków wszyscy domownicy podczas chłodnych miesięcy sypiali w największym pomieszczeniu chaty, które jako jedyne było ogrzewane i wyposażone w łóżka lub długie ławy do spania. Także mniejszym zwierzę­tom gospodarskim oraz psom pozwalano chronić się przed deszczem i mrozem w izbie mieszkalnej.

Gdy zapadał zmrok, w największej izbie zbierali się wszyscy członkowie rodziny, a piec promieniował ciepłem i oświetlał wnętrze. W ścianie komina starych pieców znajdowała się nawet specjalna nisza, w której przez cały rok utrzymywano nie­wielki ogień, aby mieć źródło światła. Nazy­wano ją „światłem pieca" lub ..małą latar­nią". Domownicy rzadko byli bez zajęcia, wokół pieca toczyło się też życie towarzy­skie. Kobiety przędły, szyły lub tkały, męż­czyźni naprawiali narzędzia lub wykonywa­li sprzęty domowe i gospodarskie. Biegłość w danym rzemiośle decydowała o pozycji zajmowanej w lokalnej społeczności. Mieszkańcy dawnej wsi szwedzkiej pro­wadzili życie odosobnione, dalej niż do są­siedniej wsi podróżowano bardzo rzadko.

Społeczność wiejska była konserwatywna i uparcie trzymała się utartych zwyczajów. Domy budowano z drewna albo — głównie w najbardziej na południe wysuniętej części kraju - w konstrukcji szkieletowej z wypeł­nieniem ścian gliną. Mimo że w południo­wej Szwecji dostęp do lasów był ograniczony, paleniska pieców rozwiązywano w sposób, który uniemożliwiał oszczędne gospodaro­wanie opalem, natomiast otwarte kominki pożerały olbrzymie ilości drewna. Po­wierzchnia przekroju kominów była duża. co w połączeniu z wielkością palenisk powo­dowało, że ogrzane w pomieszczeniu powie­trze ulegało szybkiemu schłodzeniu. Spraw­ność cieplna takich pieców była niska, a ciepło rozchodziło się głównie przez pro­mieniowanie - gdy ogień się wypalił, piec przestawał pełnić rolę grzejnika.

Przygotowanie dużej ilości opału było czynnością bardzo pracochłonną, dlatego cięcie, rąbanie i układanie drewna w stosy gospodarz najczęściej zlecał parobkom lub robotnikom sezonowym. Ponieważ korzy­stanie z zasobów leśnych było łatwe i prak­tycznie nieograniczone, konstrukcja paleni­ska nie zmieniała się przez wieki.

Początkowo palenisko i komin budowano z kamienia naturalnego - bloki granitu, gnejsu, piaskowca czy wapienia spajano i po­krywano wyprawą z mieszaniny piasku, gliny lub wapna. Często konstrukcję uzupeł­niano ceramicznym albo drewnianym oka­pem. Zasuwę dymową lub stalowy szyber kominowy wprowadzono znacznie później.

Dawne piece wymagały utrzymania przez całą noc niewielkiej ilości żaru. od którego za pomocą skrawków kory brzozowej lub drzazg smolaka rozpalano ogień ra­no. Zapałki nie były wówczas znane, stoso­wano hubkę, krzemień i krzesiwo, zwykle stalowe. Ponieważ palono codziennie, naj­bardziej funkcjonalny był ogromny, ważący często kilka ton trzon kuchenny z dużym kominem i piecem chlebowym, który najle­piej spełniał rolę magazynu ciepła. Duży piec nagrzewał się wolno, ale za to długo oddawał później ciepło do otoczenia.

Bardzo wczesną formą pieca była sterta ułożonych w stożek kamieni polnych, które ogrzewano w ognisku rano i wieczorem (można uznać je za wzór dla znacznie póź­niejszych pieców do ogrzewania i wytwa­rzania pary w saunie). Duże domy w wielu rejonach Szwecji wyposażono w masywne piece chlebowe z dodatkowym paleniskiem służącym do ogrzewania pomieszczeń. Pod­czas pieczenia chleba, które odbywało się regularnie, nagrzewały się również kamien­ne elementy całej konstrukcji — w domu był więc zawsze świeży chleb i dużo ciepła. Najstarsi domownicy większość czasu spę­dzali za piecem, czyli na zapiecku, gdzie rzadko docierał chłód. Miejsce to nazywano ..półką starych".

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wózki widlowe. Właściwy wybór.

Wózki widlowe. Właściwy wybór.

Autorem artykułu jest Olga Woronkowa



Istnieje do 60 technicznych parametrów wózków widłowych. Wybór przede wszystkim zależy od tego, do czego wózek będzie służył.

Przy wyborze tego rodzaju techniki należy brać pod uwagę następujące elementy:

Wózki widlowe. Właściwy wybór.
Warunki eksploatacji. Należy zastanowić się, czy będzie wózek pracował na zewnątrz czy w pomieszczeniu, w jaką porę roku, w jakich warunkach drogowych. Od tych czynników będzie zależał typ silnika, wmontowanego do pojazdu. Wiadomo, że jest to najważniejsza część machizmu, którego charakteryzuje ciąg ważnych parametrów. Najważniejszymi są stopień szumów, ekonomiczność, ekologiczność, objętość silnika, nominalna moc i nominalny moment obrotowy.
Trasa przewozu. Uwzględniamy długość trasy, czy są ostre podjazdy, skręty, rampy, szerokość przejścia, rozmiar półek, przedmioty w przejściu (lampy, konstrukcje) i inne. Analiza trasy w połączeniu z warunkami wykonywanej pracy podpowie, czy są potrzebne inne opcje, zazwyczaj dodatkowo opłacane.
Wysokość podnoszenia ładunku. Jest to podstawowa charakterystyka podczas wyboru podnośnika.
Powierzchnia podłogi. Jeżeli podłoga jest w erozjach, nierównościach, progach najlepiej jest stosować technikę na oponach pneumatycznych - lepiej znoszą uderzenia, a do tego są dość tanie. Jeżeli wózki widłowe mają pracować w warunkach, kiedy na podłodze mogą zostać wióry metalowe, resztki metalu, druty, gwoździ, bite szkło lepiej jest zaopatrzyć się w opony elastyczne. Takie opony nie są napełnione powietrzem, a w całości wykonane z elastycznego materiału, który jest twardy, chociaż chroni przed wibracją.
Intensywność prac. Wózki można stosować w jedną, dwie albo trzy zmiany. Podczas prac intensywnych należy zwrócić uwagę na takie charakterystyki wózka, jak manewrowość (minimalny promień obrotu, gabaryty przemieszczenia (z ładunkiem i bez), szybkość podnoszenia-opuszczenia ładunku, średnia wydajność za zmianę.
Również trzeba brać pod uwagę bezpieczeństwo, wygodność, cenę i producenta.

---

Olga Woronkowa


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Czy odśnieżanie dachów jest ważne?

Czy odśnieżanie dachów jest ważne?

Autorem artykułu jest matrus2



Zawieram moje osobiste spostrzeżenia dotyczące korzyści i zagrożeń wynikających z odśnieżania dachu. Wydaje się, że artykuł jest przeznaczony głównie dla małych przedsiębiorstw, jak i zwykłych gospodarstw domowych.

Odśnieżanie dachuW trakcie zimy możemy zauważyć, że bezpośrednio na dachu pod śniegiem tworzy się lód. Dzieje się tak przez różnicę temperatur oraz uciekanie ciepła do góry. Lód ten może powodować uszkodzenia w pokryciu dachowym np. pękanie dachówek oraz zniszczenie rynien (odśnieżanie dachów poznań).

Wyżej wymieniona sytuacja generuje koszty wymiany zepsutych elementów. Z jednej strony zakup samego elementu nie jest wysoki to koszt zlecenia naprawy firmie, w zależności od usługodawcy przestawia się różnie. Kolejnym wyjściem jest wymiana na własny rachunek w tej sytuacji jednak narażamy własne zdrowie i życie. Zagrożenie powoduje rodzaj pokrycia dachowego, jak i kąt dachu. Wyobraźmy sobie chodzenie po skośnym dachu wykonannego z dachówki ceramicznej. Z jednej strony możemy połamać sobie nogi, a z drugiej uszkodzić bardziej dach. Sytuacja jest jeszcze bardziej groźniejsza, kiedy mamy zamiar wykonać odśnieżanie.

Regularne odśnieżanie dachów, a także usuwanie sopli uchroni przed ponoszeniem wysokich kosztów. Kierując się zasadą, że im dłużej zalega śnieg tym więcej lodu powstaje na powierzchni dachu. Największym zagrożeniem nie odśnieżania dachów, a co za tym idzie jego obciąząnia jest możliwość zawalenia konstrukcji (hala w Katowicach). Prawo bhp jasno określa, że pokrywa powyżej 30cm jest zagrożeniem. Przepis ten dotyczy głównie firm posiadających budynki użyteczności publicznej. Dotyczy on także instytucji, takich jak sądy, szkoły itp.

Największym jednak zagrożeniem jest nie dostrzeganie sedna problemu. Wypada jednak spytać się znajomego fachowca.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl