wtorek, 22 marca 2011

Deski tarasowe

Deski tarasowe

Autorem artykułu jest netimage



Jakie deski tarasowe użyć - chcesz wiedzieć więcej? Nic nie wiesz na ten temat? Brzmi obco? A może po prostu Cię to ciekawi? Nie marnuj czasu, tylko przeczytaj ten artykuł!

Nadchodzi piękna wiosna, upalne lato i słoneczna jesień. Każdy piękny dzień chcielibyśmy spędzać na powietrzu. W parku, spacerując, na basenie, w swoim własnym ogródku, albo na tarasie. Chciałbyś zbudować lub urządzić drewniany taras? Chcesz wiedzieć jakie drewno jest najlepsze? Przeczytaj koniecznie ten tekst.

Deski tarasowe

trans
Ostatnio coraz bardziej popularne są drewniane tarasy. Drewno tarasowe to materiał, z którego drewniane tarasy najczęściej powstają. Już sam fakt, że taras wykonany jest z drewna, nadaje mu odpowiedniego klimatu i wyglądu. Jeżeli ponadto elementy wykończenia domu są drewniane, a taras połączony jest z ogrodem, drewniany taras staje się integralnym miejscem naszego domu i ogrodu oraz miejscem relaksu oraz wielu miłych spotkań.

Z jakiego drewna budować takie tarasy? Jakie deski tarasowe są najlepsze do tego typu zastosowań? Przede wszystkim drewno musi być twarde, wytrzymałe, odporne na wodę oraz niskie temperatury. Najlepsze w tym przypadku są drewna egzotyczne, na przykład bangkirai,badi, cumaru, ipe (lapacho), tatajuba czy massaranduba. Jeżeli preferujemy drewno krajowe, najlepszym rozwiązaniem będzie dąb oraz modrzew.

Zakupując drewno na taras zwróćmy uwagę na jego wilgotność. Deski tarasowe powinno mieć wilgotność około 25-30 procent. Warto także wiedzieć, że im dłużej na deskach tarasowych będzie się utrzymywał deszcz i pozostaną wilgotne, tym lepiej dla trwałości drewna. Oznacza to, że deski tarasowe należy montować ze spadkiem nieprzekraczającym 2% albo całkowicie z niego zrezygnować. Największym zagrożeniem dla tarasu drewnianego jest duże nasłonecznienie. W wysychającym drewnie dochodzi do skrętu włókien, który prowadzi do wypaczenia drewnianych elementów, co powoduje szybkie starzenie się drewna.

---

NETImage

Pozycjonowanie stron, SEO Copywriting


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Nowoczesne technologie budowlane

Nowoczesne technologie budowlane

Autorem artykułu jest PiVi



Budownictwo jest nazywane motorem gospodarki i od 89 roku oraz zmian ekonomicznych które nastąpiły w naszym kraju rozwija się bardzo prężnie. Powszechnie stosowane są nowe technologie, a stare techniki oparte na pustakach, cegłach i betonie odchodzą do lamusa.

Konstrukcja stalowaJedną z nowoczesnych technik które opanowały polskie budowy i z powodzeniem zastępują tradycyjne technologie jest lekka obudowa. Jest to technika budowy obiektów wielkokubaturowych oparta na stali - konstrukcji stalowej (w wersji systemowej, modułowej lub specjalnej) oraz blach profilowanych i płyt warstwowych. Dysponuje ona wieloma zaletami w porównaniu nad stosowanymi do tej pory technologiami. Zacznijmy od tak zwanej kultury budowania. Jeżeli zdecydujemy się na wykorzystanie technologii lekkiej obudowy nie będziemy mieć problemu wielu tradycyjnych placów budowy- czyli wszechobecnego betonu, piasku i związanego z nimi kurzu i bałaganu. Kolejną zaletą o której warto pamiętać jest czas inwestycji - potrzebujemy jedynie tygodni na wybudowanie hali o powierzchni wielu tysięcy metrów kwadratowych - a nie miesięcy czy lat jak to bywało kiedyś. Kolejną cechą dającą przewagę lekkiej obudowy stalowej nad technologiami opartymi na betonie- w tym żelbecie jest sprawa transportu materiałów na plac budowy. Przewiezienie konstrukcji stalowej nie wymaga specjalistycznego sprzętu - prefabrykaty przewozi się za pomocą standardowych samochodów ciężarowych. Ważną rzeczą jest także to, że architekt może dowolnie kształtować bryłę obiektu i otrzymać ciekawy i nietuzinkowy budynek. Wyprodukowane w Centrum Obróbki Blach opierzenia, obróbki stalowe w odpHale Systemowe Modułowe Staloweowiednich kształtach i kolorach zadbają wykończenie naszej inwestycji. Mnogość dostępnych kształtów - czy to płyt czy blach profilowanych: blachy trapezowe czy też kasetony w wielu kolorach sprawią, że mamy z czego wybierać. Ważnym elementem jest także łatwość aranżacji budynków wewnątrz (duża rozpiętość- brak słupów), oraz możliwość modyfikacji budynku w przyszłości. Wszystkie te zalety sprawiają, że to właśnie hale w systemie lekkiej obudowy są tak chętnie stosowane w budownictwie przemysłowym.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kafelki czy farba?

Kafelki czy farba ?

Autorem artykułu jest Radosław Witek



Planując remont łazienki musimy pomyśleć o wszystkim. Począwszy od doboru koloru ścian przez wybór kafelek po kratki ściekowe. Wieczny dylemat kafelki czy farba?

Każda z opcji ma całą rzeszę swoich zwolenników jak i przeciwników. Wygoda i funkcjonalność kafelek jest wszystkim dobrze znana, ale koszt ich montażu i ich samych odstrasza czasami potencjalnego nabywcę. Wygoda sprzątania takiej łazienki jest o niebo lepsza od pomalowanej.

Żadna farba nawet wodoodporna nie jest łatwa w doczyszczeniu jak kafelki. Przyjemność pracy z mopem w ręku, a nie ze szmatą na kolanach jest nieporównywalna. Jednym z najbardziej uciążliwych miejsc do sprzątania zarówno w jednej jak i przy drugiej opcji jest kratka ściekowa. Niestety przeważnie dojście do niej jest bardzo utrudnione, gdyż często się zdarza, że jest ona na przykład pod wanną lub za kafelkami. Dlatego jeżeli planujemy remont naszego centrum czystości musimy głęboko przemyśleć gdzie umieścimy kratki ściekowe. Bardzo ważnym aspektem wtedy jest wybór właśnie pomiędzy kafelkami a farbą. Jest to wybór istotny także w kwestii estetycznej.

Gdy decydujemy się na płytki, możemy sobie pozwolić na zakrycie takiej kratki, malując łazienkę opcję tę odrzucamy. Kolejnym plusem kafelek w tej sprawie jest uniknięcie przykrego zapachu jaki niewątpliwie może dochodzić z tamtego miejsca. Głównym argumentem fanów farby jest częsta możliwość odświeżania oraz zmiany kolorów w łazience. Każdy wariant ma swoje plusy i minusy, a każdy człowiek ma swoje zdanie.

---

Mieszkania na sprzedaż Poznań


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Nie tylko domki drewniane

Nie tylko domki drewniane

Autorem artykułu jest Joy of Comunism



Domki drewniane spotykamy na co dzień. Na działkach, na wakacjach, w reklamach. Warto wiedzieć, że to tylko mały fragment drewnianego świata. Jakich wielkich kuzynów mają domki drewniane, domki z bali czy domki letniskowe?

Kiedy Howard Hughes dostaje zlecenie na konstrukcję ogromnej łodzi latającej jest u szczytu powodzenia. Ponieważ w kraju prowadzącym kosztowną wojnę brakuje stali, proponuje konstrukcję, którą Amerykanie dobrze znają. Ich domki drewniane są niemal symbolem, i być może dlatego nikt nie ma problemu z akceptacją drewnianego szkieletu ogromnego samolotu.

Gigantyczna Gęś

Spruce Goose (Świerkowa Gęś) ma skrzydła o rozpiętości prawie 100 m, mierzy 66 m długości i ponad 9 m wysokości. Do dziś jest największym samolotem konstrukcji drewnianej, jaki kiedykolwiek powstał. Jest też płatowcem o największej rozpiętości skrzydeł w historii. Mimo ogromnych rozmiarów Świerkowa Gęś nigdy nie wchodzi do seryjnej produkcji. Wojna kończy się, zmieniają się potrzeby i priorytety. Historia tego samolotu przedstawiona jest w filmie Aviator.

Latający kuzyn to tylko przykład bogactwa rodziny, do której należą letniskowe domki drewniane. Oprócz ogromnego samolotu mogą też pochwalić się powinowactwem z wielkimi pomostami, z których najdłuższy w Europie znajduje się w Sopocie. Słynne molo składa się z dwóch części: spacerowej, długiej na 511 m oraz stojącego na lądzie pałacu o powierzchni 20 tys. m2.

Największe molo...

Historia mola sięga końca lat dwudziestych dziewiętnastego wieku. Wtedy to dr Jerzy Haffner sięga po pomysł wybudowania drewnianego pomostu. Czy inspiracją były kaszubskie domki drewniane? Trudno powiedzieć. Ważne, że pierwsze molo ma 41 m. Do końca XIX wieku rośnie do 150 m, a tuż przed wybuchem I Wojny Światowej do 315 m. Obecny kształt pomostu zostaje nadany w 1927 roku z okazji dwudziestopięciolecia miasta. Od tej pory praktycznie się nie zmienia.

Domki drewniane są także blisko - bo konstrukcyjnie - związane z inną historyczną budowlą. Chodzi o Radiostację w Gliwicach, zwaną Śląską Wieżą Eiffel'a. Ona z kolei uznawana jest za najwyższą drewnianą konstrukcję na świecie - ma 111 m wysokości. Pierwsza radiostacja w Gliwicach powstaje w 1925 roku by rozszerzyć zasięg wrocławskiej rozgłośni, Schesische Funkstunde na wschodnie tereny niemieckiego Śląska . W budynku znajduje się sala koncertowa, studia nagraniowe i redakcja. Pierwotna wieża ma 75 m wysokości.

... i największa konstrukcja

Wieża właściwa powstaje w latach 1934-35. W tym samym czasie budowanych jest kilka innych, podobnych obiektów, jednak żaden nie zachował się do dziś. Budulcem jest drzewo modrzewiowe, które jest odporne na szkodniki oraz warunki atmosferyczne. Belki łączone są śrubami mosiężnymi, nie ma tam ani jednego gwoździa z żelaza. Turystom i mieszkańcom regionu, ze względu na swój charakterystyczny kształt, kojarzy się jednoznacznie - z Paryską wieżą Eiffel'a. Historykom - z

Trzy przykłady pokazują, jak bardzo zróżnicowana jest rodzina, do której należą domki drewniane. Drewno jest bowiem budulcem wdzięcznym i plastycznym. Nie ma także takich wymagań jak stal czy beton. Być może także to jest powodem popularności, jaką cieszą się domki drewniane.

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Bariery architektoniczne – przeszkody nie do pokonania

Bariery architektoniczne – przeszkody nie do pokonania.

Autorem artykułu jest ivona86



Przyznam szczerze, że nigdy nie zastanawiałam się nad problemami na jakie napotyka osoba niepełnosprawna, gdy jest zmuszona poruszać się komunikacją miejską i sama musi dotrzeć do urzędu, apteki czy lekarza. Nie zastanawiałam się ...bo mnie to osobiście nie dotyczyło.

Każdy z nas patrzy na siebie, czy mi jest wygodnie, czy mi jest dobrze, a nie widzimy otaczającego nas świata i osobistych tragedii osób niepełnosprawnych, gdy chcą wejść do lekarza, a nie mogą, gdy chcą wyjść z własnego domu, a nikt z architektów nie pomyślał gdy projektował kolejne schody, bo po co narażać się na dodatkowe koszty. Obecnie bariery architektoniczne na które napotykają osoby niepełnosprawne, skutecznie uniemożliwiają im życie w społeczeństwie. Co niestety powoduje ich odsunięcie od pracy, ludzi oraz przywilejów, z których korzystają osoby w pełni sprawne.

Czy to jest sprawiedliwe w demokracji, w ustroju który niby nie dzieli a łączy, czemu gdy mamy dostęp do pieniędzy unijnych tak ciężko sfinalizować remonty mające na celu likwidację barier architektonicznych. Czy obudzimy się na problemy tych osób w momencie kiedy nas spotka jakaś tragedia, czy musi do tego dojść?

Likwidacja barier architektonicznych jest niezbędna aby każda z tych osób mogła żyć, przemieszczać się, studiować i pracować.

Bariery z którymi wciąż muszą walczyć to nie tylko te związane z architektura, ale i te dotyczące braku akceptacji w społeczeństwie. Odrzucani, izolowani często nie mogą uczestniczyć w działaniach społecznych, przez piętrzące się utrudnienia w komunikacji i dotarciu do danego miejsca. Niestety bariery architektoniczne nie dotyczą wyłącznie poruszania się po mieście, pierwszym torem przeszkód jest często własny dom, który uniemożliwia wykonywanie większości podstawowych czynności. Z przeprowadzonych badań jasno wynika, że problem jest ogromnie duży, bo aż 80% osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach mieszka w domach i mieszkaniach do tego nie przystosowanych.

Wyobraź sobie starą kamienicę albo nawet nowy blok 4 piętrowy, w którym jedynym sposobem na wejście oraz wyjście są schody... oraz osobę na wózku, która mieszka na 2 piętrze. Sytuacja niemożliwa a jednak ...rzeczywistość często przerasta nasze wyobrażenia. Niestety wydane rozporządzenie ministra infrastruktury z 12 kwietnia 2002r. nie precyzuje dokładnie nałożenia obowiązku na inwestorów lecz tylko „ zapewnienie możliwości" do montażu pochylni lub zainstalowania odpowiednich urządzeń umożliwiających dostęp do swoich mieszkań. Tak sformułowane rozporządzenie daje szerokie pole manewru dla inwestorów, którzy unikają dodatkowych kosztów aby budynek przystosować w pełni do wymogów osób niepełnosprawnych.

Jedynym ratunkiem dla osób niepełnosprawnych jest późniejsza likwidacja barier architektonicznych dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej, niestety ten zabieg też nie jest łatwy do osiągnięcia, gdyż jeszcze większość urzędów nie jest w pełni dostępna według wymagań umożliwiających dotarcie do każdego miejsca w takim urzędzie.

Jak zatem maja radzić sobie osoby, które co metr napotykają na kolejne progi, za małe drzwi, windy czy kolejne schody. Kto może to zmienić ?

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl