czwartek, 26 maja 2011

Wrocławskie lotnisko na 800 dni do Euro

Wrocławskie lotnisko na 800 dni do Euro

Autorem artykułu jest Profit Communications



Na 800 dni przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 konstrukcja budowanego we Wrocławiu terminalu lotniczego sięga drugiego piętra. Plac budowy wizytował Tomasz Szymczak, krajowy koordynator do spraw lotnisk w spółce PL.2012.

Spółka PL.2012, powołana do nadzoru nad przygotowaniami do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, jest zadowolona z zaawansowania prac na wrocławskim lotnisku. – Wrocław na tle innych portów regionalnych jest liderem w tempie przygotowań do przyjęcia kibiców w czerwcu 2012 roku. Trwa budowa terminalu, gotowa jest droga kołowania – mówił we Wrocławiu Tomasz Szymczak podczas wizytacji placu budowy nowego terminalu. - Zaawansowanie prac konstrukcyjnych terminalu na parterze oceniam na 70 procent, a na pierwszym piętrze – na ponad 30 procent – ocenił Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu w Porcie Lotniczym Wrocław. - W całości gotowy jest poziom minus jeden. W części terminalu osiągnięta jest już maksymalna wysokość konstrukcji żelbetowej, sięgająca drugiego piętra - dodał. Pod koniec kwietnia na terenie budowy nowego terminalu rozpocznie się dostawa konstrukcji stalowej, która będzie ważyć 2 tysiące ton. Montaż potrwa do grudnia 2010 roku.
Terminal we Wrocławiu buduje polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief. Zgodnie z umową obiekt, warty prawie 300 milionów złotych, ma być gotowy wiosną 2011 roku, czyli na rok przed Euro 2012. Kilka miesięcy potrwają przygotowania lotniska do uruchomienia obsługi pasażerskiej. Według przewidywań otwarcie nastąpi we wrześniu 2011. - Wystartujemy z wyprzedzeniem w stosunku do EURO 2012, podczas mistrzostw będziemy już pracować pełną parą – zapewnił Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Krajowy konsultant do spraw lotnisk w spółce PL.2012 wziął udział w spotkaniu grupy Wrocław Airport Forum, w skład której oprócz przedstawicieli wrocławskiego portu, służb granicznych celnych i policji wchodzą także przedstawiciele lotnisk wspomagających. Taki status dla Wrocławia ma Port Lotniczy Katowice. – W razie sytuacji awaryjnych lotnisko w Pyrzowicach musi być przygotowane, stąd z takim wyprzedzeniem ustalamy standardy postępowania – tłumaczy Dariusz Kuś. W Katowicach będą wykorzystywane na przykład miejsca postojowe dla samolotów obsługujących loty do Wrocławia. Ruch najmniejszych prywatnych maszyn na czas meczów może z kolei zostać skierowany na lotniska aeroklubowe. Na takie rozwiązanie muszą być przygotowane Aerokluby: Dolnośląski i Wrocławski.
W kwietniu stan przygotowań polskich portów do Euro oceniać będą eksperci UEFA.

Nowy terminal Portu Lotniczego Wrocław w liczbach to 4 kondygnacje, w tym jedna podziemna, 4 szklane fasady, 330 tysięcy m3 kubatury ( jedna z największych wśród polskich lotnisk) i 40 tysięcy mkw. powierzchni użytkowej. Po modernizacji i rozbudowie płaszczyzn lotniskowych trzykrotnie zwiększą się możliwości operacyjne Portu Lotniczego Wrocław. Teraz w porcie można wykonać ok. 12-14 operacji na godzinę.

---

Port Lotniczy Wrocław


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz